HAGE - NATUR - URTER - HÅNDARBEID - HISTORIE - MYTOLOGI
GARDENING - NATURE - HERBS - CRAFTING - HISTORY - MYTHOLOGY

Search This Blog

Saturday, July 28, 2012

Heklekjøret - oppdatering.



Nå er det en uke siden jeg ble med på Heklekjøret hos EdeliRosa, så jeg tenkte å ta en liten oppdatering på hva jeg har fått gjort i løpet av uka.
Ettersom jeg ble med litt senere enn de andre har jeg heklet mer enn en bestemorrute per dag, og jeg har også heklet fem store ruter for å fylle ut litt raskere.
Da jeg begynte å hekle hadde jeg egentlig ingen plan, men fremdriftsplanen utviklet seg i løpet av et par dager da jeg fant ut at jeg ville bare ha like bestemorruter og at alle rutene skulle ha hvit ytterkant.
Dette er rutene jeg har heklet i løpet av uka.


A week has passed since I joined along on the "Crochet drive" over at EdeliRosa, so I thought I would write an update on the granny squares.
As I joined along a little later than the others I have made more than one square a day, and I also made five larger squares to fill in a little quicker.
When I started to crochet I did not have a clear plan, but after a few days my crochet plan developed. I decided to crochet only the same kind of granny squares and that all squares should have a white outer edge.
These are the squares I have made over the last week.


Jeg hadde allerede heklet noen lapper med gul og plommelilla kant, så de tok jeg ut av bunken og skal lage noe annet av de, muligens et sofaputetrekk.
Disse var blandt de første lappene jeg heklet, og i begynnelsen prøvde jeg også for moro skyld ut et par av de bestemorsrutene som Kristin har linket til fra bloggen sin.
Tror det kan bli ei fin pute av disse om jeg får til å montere de pent sammen.


I had already made some squares with yellow and plum purple outer edge, and those have now been removed from the pile. I will make something else from these squares, probably a cushion cover.
These were among the first granny squares I made, and at first I also, just for fun, tried making a couple of those granny squares Kristin linked to from her blog.
I think these squares will make a nice cushion cover if I manage to sew them nicely together. 



Jeg hadde begrenset med det gule og plommelilla garnet, og det er jeg nå tom for. Jeg har fortsatt å hekle videre med med to andre lillafarger.
På bildet under er heklekjøret-bestemorrutene som til slutt skal bli et teppe. De er heklet i litt forskjellige mønstre og fargekombinasjoner.


When starting to crochet I only had a limited amount of the yellow and plum purple yarn. Both colours are now spent, and I have continued to crocet with two different purples.
In the photo below are the "Crochet drive" granny squares that will become a throw. The squares are in a small variety of patterns and colour combinations.


Kjempemorsomt å hekle bestemorruter :)
Jeg har ikke helt bestemt meg for hvor stort teppet skal bli, jeg får først se hvordan fremdriften blir videre.


Granny squares are great fun to make :)
I have not yet decided the size of the throw, that will depend on the further progress.

2 comments:

lirosa said...

Så flink du har vært
Så mange fine sommerlige bestemødre
God søndag ønskes:-)

Yael said...

Lovely color combinations Hilde! It is always fun to crochet grannies! :-)
I hope your Sunday is sunny!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...