HAGE - NATUR - URTER - HÅNDARBEID - HISTORIE - MYTOLOGI
GARDENING - NATURE - HERBS - CRAFTING - HISTORY - MYTHOLOGY

Search This Blog

Wednesday, November 23, 2011

Skytten / Sagittarius.

Plutselig var det gått over en uke siden sist... Jeg har egentlig ikke hatt noe å blogge om i det siste, det har vært stille dager hvor jeg har gjort lite (men jeg har ryddet litt - innlegg kommer snart).
Jeg kjenner at jeg preges av mørketiden. Dagene er korte og det blir tidlig mørkt. Jeg har lite energi i mørket, og aktivitetsnivået blir lavt. Men i dag har jeg tatt meg sammen og begynt på julerengjøringen på kjøkkenet. Jeg rakk ikke bli helt ferdig, så resten må tas i morgen.

November virker ekstra mørk siden vi ikke har noe snø enda, og enda mørkere skal de bli over de neste ukene frem til vintersolverv når sola snur.

Suddenly more than a week has passed... I have had very little to blog about lately, my days have been quiet and I done very little. The dark season is affecting me. The days are short and dark, which makes my energy levels low. Today I have got around to start cleaning the kirchen for christmas, and did a good deal during the hours of daylight. However there is a little left to do which I will finish tomorrow.

November seems very dark right now as there is no snow yet, and during the next weeks the daylight will fade even longer into darkness, untill the Winter solstice when the sun turns and the days slowly turns lighter again.   



I dag er det 23. november, og vi går over i stjernetegnet skytten, som varer under årets mørkeste tid.

Jeg er født i skytten, så egentlig skal dette være min tid på året!
Jeg vet at også min gode bloggevenn Yael er skytte. Kanskje flere her også? :)

Today it is the 23rd of November, and we have entered the star sign of Sagittarius, which lasts during the darkest weeks of the year.

I am a Sagittarius, so this is my time of the year!
I know that my friend Yael is a Sagittarius too.
And maybe some others who visit here? :)


Skytten er det niende stjernetegnet i zodiaken, og er et maskulint bevegelig ildtegn som styres av planteten Jupiter.

Sagittarius is the ninth sign of the zodiac. It is a masculine sign, linked to the element of fire and governed by Jupiter.

 

Skytter er vennlige, frihetselskende og ærlige, og er opptatt av filosofi og religion.
De søker sannhet og kunnskap, og liker å reise og lære på egenhånd. 
De er glade i sport, naturopplevelser og dyr.
Skytter er også skiftende og rastløse og kan lett kjede seg. De er tilpasningsdyktige, men de kan være sårbare for andres krav og innflytelse. 

Skytter er entusiastiske og uavhengige, og kan bli oppfattet som uforskammet ærlige, ettersom de har en tendens til å "skyte" først og spørre etterpå.

A Sagittarius is described as friendly, honest and free, and interested in philosophy and religion.
He/she seeks truth and knowledge, and likes to travel and learn on his own.
He also loves sports, nature and animals.
A Sagittarius is changing and restless and might easily get bored. However he is adaptable, but could be vulnerable to the demands and influence from other people.

A Sagittarius is enthusiastic and independent, and is sometimes percieved as rudly honest, as he has the habit of talking first and asking later.


Gratulerer til alle skytter som har bursdag i ukene fremover :)
Alle gode ønsker!

Congratulations to all Sagittariuses who have their birthdays coming up soon :)
Blessings and all good wishes!

 

7 comments:

Yael said...

Hello Sagittarius Sister! We will have a nice birthday just one day apart - soon! And I will be thinking about you celebrating in far away cold and snowy Norway, because you are very dear to my heart my young lovely friend! :-)

And thank you for all this wonderful information!

Hilde said...

Thank you so much, Yael, and I will be thinking of you celebrating in sunshine :)
A big hug to you, and have a lovely day!

Lene Megan said...

Hej skytteven. Jeg er også skytte. Har fødselsdag i næste uge på decembers 3. dag. Og jeg elsker min tid! ;)

Jeg har også kunne mærke den mørke tid her i november. Sidste år ved samme tid havde vi sne og selvom vi syntes, at det var koldt og besværligt, så livede det op. I år er det mest mørkt og tåget. Det tærer på energien.

Men nu er vi ovre i skyttetiden og den er ekspansiv på mange måder! :)

Klem.

lirosa said...

Gratulerer, og takk for interessant lesing, er selv ikke skytte men kjenner igjen noen trekk allikevel. Ønsker deg en deilig novemberkveld:-)

Eva said...

Gratuler til alle skytter som har dag og jeg kjenner igjen mange av trekkene som er gift med en skytte! Selv er jeg i jomfruens tegn..

Tiden vi er i nå gjør en energiløs, mørkt, snøfritt, regn og uvær. Lyslampe hjelper, men den må slåes på om morgenen...

Ha en fin kveld..

Klem

Hilde said...

Hei igjen, og takk for besøk :-)

Megan: En skytte-venn til, så hyggelig!! Gratulerer med dagen din som er snart, og kos deg nå i skytte-tiden :-)

Lirosa: Takk, og ha en fin kveld du også :-)

Lavina: Lyslampe burde jeg hatt nå, behovet er der absolutt. Takk for tipset!

Unknown said...

I find this time of year very gloomy. I also lack energy when the days are short and dark. I do like the sound of the rainstorms though - very cozy and relaxing.

One of my best friends is a Sagittarius. She's very strong, independent, and outspoken, which I admire. I'm a Leo (and I've always thought it fits me quite well).

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...