HAGE - NATUR - URTER - HÅNDARBEID - HISTORIE - MYTOLOGI
GARDENING - NATURE - HERBS - CRAFTING - HISTORY - MYTHOLOGY

Search This Blog

Monday, February 13, 2012

More crochet.

(Mer hekling nå, og alle dyktige heklere får heller lukke øynene *knis*)
Jeg har gjort et nytt forsøk på å hekle runde grytekluter.
Brukte samme fremgangsmåte som forrige gang, med åtte runder pluss kant.
Heklet med dobbelt garn, og tre farger denne gang.


(More crochet now, and those who are skilled at crochet please do not look. LOL)
I have had another try to crochet round pot holders.
Just like the previous pair these are made with eight crochet rounds plus edging.
I used double cotton yarn, and three colours this time.



Resultatet ble i hvertfall bedre enn forrige gang :) Men det er noe med overgangen mellom fargene som ikke ble bra, så jeg tror jeg skal gjøre ett forsøk til.
(Jeg synes det er artig å hekle/strikke grytekluter fordi det går så fort, og vi begynner egentlig å få et ganske stort lager av grytekluter nå... Når jeg har laget ett par til får det være nok for en stund).


At least they turned out better than the previous round pair :) But there is something about the place where the colours change that does not seem right, so I am going to make one more try.
(I find pot holders fun to crochet and knit because it is done so quickly, and we are about to get a good pile of them now... When I finish one more pair that will have to do for a while.)



Jeg har også heklet et par nåleputer. Har sett bilder av slike flere steder, og syntes de har vært fine.
De var enkle og raske å hekle og montere, og kan varieres på mange måter med forskjellige farger og knapper.

Oppskriften fant jeg her.
(Mine nåleputer er stappet og strammet løsere enn originalen, men de er gode i bruk likevel).


I have also crochet two little needle cushins. I have seen pictures of those several places online, and thought they were cute.
They were easy and quick to crochet and fasten up, and they can be made in a variety of colours and buttons.

The pattern was found here.
(My needle cushins were stuffed less and thightened looser than the originals, but they work well).



10 comments:

Tomoko said...

Hi,Hilde.
Very lovely pot holders! I am sure they will brighten your tea table. It must be fun to think about the color combination of them too.

Stay warm.

Thank you for your comment for the photo of Imperial Palace bridge on View Japan.

Tomoko

Yael said...

Real kitchen and sewing basket brighteners Hilde!!!

A wondering star said...

Hei, Hilde!
Søte grytekluter og nålputer i fine farger!

Jeg er nettopp ferdig med et par sokker i samme fargene du har brukt!


Ha en fin kveld!

lirosa said...

Veldig kjekke gaver også dette. Fine er de. Hvis du hekler den siste kjedemasken på omgangen før fargebytte med en nye fargen tror jeg du blir fri den lille utfordringen din.
http://strikkespinn.wordpress.com/2011/05/27/restero-gryteklut/

Vilt og vakkert said...

Heisann!

Jeg skulle akkurat til å gi deg samme råd somIlrosa, for det er nettopp det jeg gjør, skifter farve på siste kjedemaske. Noen ganger hekler jeg en luftmaske for å avslutte ringen også. Vanskelig å forklare, men lett å vise!
Skulle bare i all hast inn og ønske deg en flott Valentines Kveld !
♥lig fra Bjørg Nina

PS Håper du er av den tålmodige typen. Du skjønner hva jeg mener! DS

Emelie said...

Vilka söta nåldynor! Jag har inte haft så mycket ork till handarbete nu när det varit så mycket annat på gång, men så snart allt lugnar ner sej kanske det är dags igen :)
Och jättesnygga bilder på solnedgången i förra inlägget!
Ha en fortsatt fin vecka! :)

Kristín Hrund said...

I really love your potholders and I can understand that you can´t stop making them! :-) And your pincushions - I´ve been looking at the same ones on Pinterest and Ravelry lately and wanting to make them!!! I really like your colourchoice - they are so bright and joyful! Hope you are having a wonderful day...

Heidi said...

Jøss, dette har du teken på. Nydelig er de alle sammen! Så lurt med nålputer! Tøffe farger også :-)

Håper dere har fått litt forsmak på vårværet dere også. Her det varmegrader og sol. Gode tider i vente :-)

Hilde said...

Red rose: Thank you, and yes picking out colours for a crochet project is great fun :)

Yael: I know, those colours catch the eye :)

Jorunn: Takk :) Og jeg tenker sokkene ble fine.

Lirosa: Takk for supert tips :) Det kommer godt med! Jeg satser på at neste par blir bra.

Bjørg Nina: Takk for hilsen :) Og ja, jeg er tålmodig, hehe :)

Emelie: Takk for koselig kommentar :)

Kristin: Thanks for your nice words :) You should make the pincushions, they are fun to make. I will make more of those later. They would make a pretty little gift also :)

Hønemor: Takk for det :) Vi hadde nydelig vårvær i går, med solskinn snøsmelting på veien. I dag snør det igjen...

Ha en flott dag :)

Have a wonderful day:)

Unknown said...

You are so talented Hilde! <3
I am horrible at crocheting and knitting. I love the little button accents on your pot holders, they add a beautiful touch. :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...