HAGE - NATUR - URTER - HÅNDARBEID - HISTORIE - MYTOLOGI
GARDENING - NATURE - HERBS - CRAFTING - HISTORY - MYTHOLOGY

Search This Blog

Wednesday, January 25, 2012

Tilbake.

Pc'en min er endelig tilbake igjen, etter en reparasjon som tok en hel måned!!
Dermed er jeg også tilbake på bloggen igjen :) Det har vært slitsomt å måtte låne pc, og dermed har det blitt smått med blogging og besøk av blogger i det siste.
Takk til alle som har vært innom her den siste tiden, og takk til dere som har tatt dere tid til å legge igjen noen ord :) Jeg skal nå ta en runde rundt i bloggeland og lese hva dere har gjort i det siste.

My pc is finally home again. It actually took a whole month to have it repaired!!
It has been rather tiredsome having to borrow a pc from my husband and children, and I haven't had much time to blog and visit blogs. But now it will be easier again as my pc is back :)
Thanks to everyone who have visited my blog lately, and thank you so much to those of you who have left comments :) I will stop by your blogs soon, to catch up on what you all have been doing lately.

  

Soloppgangen i dag.

The sunrise today.



Jeg har egentlig ikke gjort så mye i det siste, men i går var jeg på handletur etter såjord, ettersom jeg snart så smått skal starte frøsådden.
Frøene jeg bestilte fra Impecta kom etter noen få dager, mens jeg venter fortsatt på de jeg bestilte fra Chiltern seeds.

I haven't really done much lately. Yesterday I went shopping for a large bag of soil, as I am going to start the seeds very soon.
The seeds I ordered from Impecta arrived after just a few days, while I am still waiting for the ones ordered from Chiltern seeds.





En annen ting jeg har anskaffet er spirebrett. I lange tider har jeg tenkt på å dyrke spirer, altså spirer til mat. Jeg har lest en del om det på nettet, og også lest Lirosas blogposter.
Mitt nye spirebrett er dobbelt, så man kan dyrke frem sirer i to etasjer (det underste brettet er vannoppsamler).
Jeg tenkte å begynne i det små, med alfalfaspirer og bønnespirer. Skal poste her på bloggen etterhvert som jeg kommer i gang (men jeg er alltid sein til å gjøre ting, så det er fare for at det kan ta litt tid...).

An other thing I recently bought is a tray for sprouting sprouts.
For quite a while I have been thinking about sprouting sprouts for food. I have done some research reading about it, and I have also been reading Lirosa's blogposts about sprouting.
My new sprouting tray is double, so it can hold two layers of sprouts (the bottom tray is to collect the surplus water).
I am going to start with sprouting alfalfa sprouts and been sprouts, and I will post on my blog eventually as I get started (but I am always slow to get things done, so it might take quite a while before I get around to it...).

Håper dere har en flott dag :)

Hope you are having a lovely day :)


6 comments:

lirosa said...

Gratulerer med Spirebrett, -kjempespennende og artig. Gleder meg til å se ALLE spirene dine. Lykke til:-)

Tomoko said...

Hi,Hilde.
It is so wonderful that your PC is finally back! You have got many kinds of seeds, and your new tray looks very useful. I hope your alfalfa will be freshly growing and growing!

Tomoko.

Annuk said...

Welcome back, Hilde! :)
That sunrise looks fantastic and really magical! It's so great you took photos of a beautiful Norwegian sunrise and I took photos of a beautiful Alpine sunset! Amazing... isn't it? :)

Anne said...

Hi Hilde, welcome back to blogging world.I have missed your posts.
Lovely photos.

Heidi said...

Så godt å få pcn i orden igjen! Det er merkelig hvor fort man blir avhengig av disse maskinene ;-)

Flotte soloppgangbilder! Det er godt å se hvor mye lengre sola er oppe, og at det stadig blir lengre dager!

Så utrolig smart med spirebrett! Gleder meg til å se hvordan det går fremover! Høres iallefall kjempekjekt ut!

Ha en fortsatt fortreffelig uke! :-)

Unknown said...

Those sunsets are so beautiful! I wish we had them here too. :P

The sprouter sounds so neat! I would love to try it one day. I look forward to your posts about it. :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...