HAGE - NATUR - URTER - HÅNDARBEID - HISTORIE - MYTOLOGI
GARDENING - NATURE - HERBS - CRAFTING - HISTORY - MYTHOLOGY

Search This Blog

Saturday, November 3, 2012

Finished bag.

Da jeg ryddet i garnlageret mitt fant jeg mange halvferdige håndarbeidsprosjekter, og jeg holder stadig på med å gjøre de ferdige. To tovede vinvesker, et sjal og to tepper er gjort ferdig så langt, og nå har jeg fått enda en ting ferdig.
Det er en liten heklet veske.
Selve veska heklet jeg i sommer, men den ble lagt unna da jeg ikke fikk bestemt meg for hva slags håndtak jeg ville ha på den.


While going through my yarn stash I came across several WIP's that I decided to finish. Two felted wine bottle bags, a shawl and two blankets/throws have been finished so far, and now I have completed one more item.
It is a small crochet bag.
I crocheted the bag during the summer holiday, but then it was put aside because I could not decide what kind of handle I wanted to make.



Veska har nå fått en lang heklet skulderrem og frynser, og jeg synes det passet fint.
Litt retro 70-talls stil på den samtidig som den er søt.
Veska er foret inni med med svart bomullsstoff.
Den skal bli julegave til en liten jente i familien vår.


Finally I have decided for a strap, and also added some fringes on the bottom, and I thought it turned out nice.
It is very sweet, and has a kind of 70s retro look.
The bag has a black cotton fabric lining inside.
It will be christmas gift for a little girl in my family.




Garnet er plantefarget ullgarn, og det er farget med kochenille (rosa), krapprot (rødlige) og bjørkeblader (gult).

The yarn is plant dyed wool, dyed with cochenile (pink), madder root (redish) and birch leaves (yellow).



Knappen kjøpte jeg på vikingmarked i sommer, den er håndlaget av horn, og jeg synes den passet til stilen på veska.

Nå går jeg videre på neste halvferdige prosjekt...


The button was bought this summer at a viking market. It was handmade from horn and thought it would fit the style of the bag.

Now I move on the the next WIP...

9 comments:

Annuk said...

It is so beautiful, Hilde!!! I love the 70s/retro/hippie style... and I'm jealous of that lucky little girl -- I would love this bag too!! ;D

Have a wonderful weekend! :)

Anne said...

Its lovely Hilde and as Annuk said above it has a 70's feel about it. Crochet work was very popular then and my mum crocheted me a very bright waistcoat!

Mia said...

Så fin väska. Man blir riktigt glad av den :)

Hilde said...

Thanks for your kind words, Anna :) I am happy with the retro style of the bag, and I hope the girl will like it :)

Thanks Anne :) I do remember that crochet was popular back in the 70s. I remember having a colourful crochet poncho that I really loved :)

Takk Mia, ja det er glade farger. Veska passer nok fint om sommeren :)

Thanks for stopping by, hope you are having a lovely weekend!

Eldbjørg said...

Halvferdige håndarbeidsprosjekter er en fornøyelse å finne. Man blir ferdig med så mye nesten samtidig:-)Morsom veske!

Yael said...

Sweet and lovely Hilde! :-)

Elna said...

Vilken fin väska och kul idé.

Kram

Hilde said...

Eldbjørg: ja det er riktig; artig å få flere ting ferdig i løpet av kort tid :)

Thank you, Yael :)

Takk for det, Elna, og velkommen :)

Barbara said...

It's very beautiful and a fitting gift for a little girl. Lovely!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...