HAGE - NATUR - URTER - HÅNDARBEID - HISTORIE - MYTOLOGI
GARDENING - NATURE - HERBS - CRAFTING - HISTORY - MYTHOLOGY

Search This Blog

Tuesday, August 7, 2012

Heklekjøret - oppdatering 2.


En liten oppdatering på forrige ukes heklekjør-prosjekt.


A quick update on what I did last weeks on my crochet drive project.



Jeg hadde med meg heklenål og garn på ferie, og dette er bestemorsrutene jeg heklet i løpet av forrige uke. 26 små og en stor.
Nå har jeg brukt opp også det lyselilla garnet, så resten av bestemorrutene jeg hekler blir i mørk lilla og hvit.

I brought crochet hook and yarn with me on holiday, and these are the granny squares I crocheted last week. 26 small and one larger square.
Now all the light purple yarn is spent too, so the last granny squares for this project will be crocheted from dark purple and white yarn.



Her er alle heklede bestmorrutene som så langt er ferdige hittil lagt tilfeldig utover. Seks store og 62 små så langt.
Det begynner å ligne et teppe nå, og det er ikke så mange flere ruter som trengs før det kan monteres sammen :) 


Here are all the finished granny squares so far, all layed out randomly on the floor. Six large and 62 small squares.
It is starting to look like a blanket/throw now, and there is only a smaller number of granny squares left to make before I can start sewing the squares together :)

7 comments:

Anonymous said...

Så fint det blir :D
ønsker deg en fin kveld
/ingvild

A wondering star said...

Nydelig!
Så flittig du har vært!

Jeg koser meg med strikketøy for tiden.
Ha en fin kveld!

Anne said...

They look really lovely Hilde, I love the colours and how you have used them.

Kristín Hrund said...

Thank you so much for the recipe on my blog the other day- I´ll use it later this month! :-) Those granny´s look great and they´ll make a wonderful and cozy afghan. Can you tell me one thing: can you buy icelandic wool where you live?

MarJE said...

Hei,så produktiv du har vore. Lekkert teppe:)Driv med hekkling og strikking eg og. Har hekkla eit stort teppe som ligg klart til montering. Vert vel når sommaren er over :)
Ha fortsatt ein fin seinsommar :)

Hilde said...

Takk Ingvild, og ha en fin kveld du også :)

Jorunn, jeg tenker du strikker noe fint. Håper vi får se etterhvert hva du lager :) Og takk for hyggelige ord!

Thanks, Anne, and I do hope my blanket/throw will turn out nice in the end :)

Kristin, I'm not sure if Icelandic wool is available in yarn shops here. I can not remember seing it, but I guess there might be some in some of the larger wool shops in the nearby cities.
Thanks for your sweet words, and good luck if you try the recipe :)

MarJE, tenker hekleteppet ditt blir flott når det er ferdig. Takk for besøk og kommentar og fortsatt god sommer til deg også :)

lirosa said...

ÅHHH så stort og flott teppet ditt blir.
Flott søndag ønskes:-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...