HAGE - NATUR - URTER - HÅNDARBEID - HISTORIE - MYTOLOGI
GARDENING - NATURE - HERBS - CRAFTING - HISTORY - MYTHOLOGY

Search This Blog

Friday, May 31, 2013

Stash busting #15 - Baby bonnet and LILY squares.


Bare en rask post her så jeg får linket opp de siste stash-buster prosjektene i mai som kommer mer eller mindre rett av heklekroken.
Jeg har fått heklet ferdig babylua av resten av det hvite babyullgarnet, men selvfølgelig var det ikke nok garn... og jeg måtte kjøpe et nøste for å få gjort lua ferdig. Det nye garnet var ikke helt likt det gamle, men det synes heldigvis ikke så godt.
Det er en gammeldags kyselue, og jeg synes den ble søt :)


Just a quick post here, to get May's last stash-buster projects (fresh off the hook) linked up at the May linky party.
I have finished the crochet baby bonnet made from the last bits of the white baby wool... but of course there was not enough yarn left, and I ended up buying a new ball of wool to be able to finish the bonnet. The new babywool was not completely similar to the old babywool, but I don't think it is noticeable.
The bonnet turned out very sweet I think :)



Mønsteret fant jeg her.
Lua var ganske rask og grei å hekle, og samtidig lærte jeg å hekle opphøyde heklemasker og kryssmasker, som jeg ikke kunne fra før :)
Jeg tror kanskje ikke bremmen ble helt riktig, men jeg synes den fungerer ok som den ble.


The pattern was found here.
The baby bonnet was nice and quick to crochet, and while making it I learned "raised crochet stitch" and "cross stitch crochet", which I did not know before :)
I'm not sure I got the brim right though, but I think it works ok the way it turned out.


Da lua var ferdig satt jeg fortsatt igjen med litt hvitt babyullgarn fra det nye nøstet, og jeg bestemte meg for å bruke det opp på tre nye hekleruter til LILY-prosjektet.


When the baby bonnet was finished I was still stuck with some white babywool from the new yarn ball, and I decided to use it up on another three LILY-squares.


Garnforbruk: lue 30 gram og hekleruter 83 gram, tilsammen 113 gram.
Totalen for hele mai er på 888 gram.

Lykke til med stash-busting i Juni :)


The amount of yarn used for the baby bonnet was 30 grams and for the LILY-squares 83 grams, total 113 grams.
The total for the month of May is 888 grams.
Happy stash-busting in June :)

11 comments:

Vores have said...

Flotte kyser du har lavet. Ønsker dig en god og solrig fredag:) Knus Hanne Bente

Ana BC said...

This is such a sweet baby bonnet! Lovely

A wondering star said...

Så søt baby/dukkelue!
Du gjør det så pent.
Du har virkelig vært effektiv med heklenålen i mai.
Det er en imponerende mengde med garn du har brukt.
Tror jeg vil sette i gang med et større hekleprosjekt.
I dag la jeg vekk malespann, koster m.m.
Ha en strålende helg!
klem

linda said...

What a cute little bonnet I love it :)

Yael said...

Yes the little baby hat is very sweet Hilde!

I still wanted to thank your for that Lily link you gave a while ago. My friends and I sent a big package with granny squares to Turkey. I hope things will continue to be donated, because next winter is coming for sure and those camps will be there for a long time - unfortunately...

Annuk said...

The baby bonnet is indeed very sweet, Hilde! And the granny squares are lovely too!
Have a wonderful weekend!
Hugs :)

Ali said...

Bonny baby bonnet Hilde - and great granny squares too!
Isn't it great to learn new stitches in worthwihile projects?
Ali x

Emelie said...

Så flitig du är! Jättesöt babyluva & snygga rutor! Själv har jag kommit av mej lite med handarbetet i och med värmen och trädgårdssäsongen som kommit igång... Ingen vill se mina jordiga fingrar i garnlådan, allra minst jag... :) Ha en fortsatt trevlig helg! :)

Eva said...

Nydelig... Du er så flink.. Kunne ikke se fargeforskjell..

Må oppdatere meg på bloggen din etter ferien...

Ha en fin søndag! Klem

Giancarlo said...

Un abbraccio...ciao

earthen-magic said...

...(O:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...